Bieganie naturalnym sposobem na odchudzanie? Poznaj opinie ekspertów!

Według wielu opinii coraz częściej pojawiających się na forach internetowych najlepszym sposobem na odchudzanie jest dieta ograniczająca kalorie i mniejsza ilość jedzenia. Jednak nie dla każdego jest to dobra metoda, ponieważ dosyć często nie wiemy jak się zdrowo odżywiać. W efekcie ucinamy drastycznie kalorie i nie mamy kontroli nad procesem odchudzania, co może doprowadzić do różnych zaburzeń odżywiania. Pomimo to zrzucenie nawet kilkunastu kilogramów jest znacznie łatwiejsze niż mogłoby się nam wydawać. Odchudzanie jest długotrwałym procesem, w którym trzeba bardzo umiejętnie ucinać kalorie, tak aby doszło do spalania tkanki tłuszczowej. Doskonałym sposobem na deficyt kaloryczny jest aktywność fizyczna, a szczególnie bieganie. Już podczas kilku minut spalonych jest kilkadziesiąt kalorii, co przyczynia się do spektakularnych spadków wagi. Czy bieganie jest najlepszym sposobem na odchudzanie? Zapraszam do lektury!

Bieganie sposobem na odchudzanie – odpowiednia dieta

Nie chodzi tutaj o stosowanie diety przez 2 tygodnie i powrót do starych złych nawyków żywieniowych. Głodzenie się i łykanie tabletek odchudzających zapominając o zdrowym odżywianiu i regularnej aktywności fizycznej może przyczynić się do poważnych chorób hormonalnych czy immunologicznych. Tabletki są pomocne, ale tylko gdy potrafisz zadbać o pozostałe elementy odchudzania. W taki sposób nigdy nie schudniesz, bo potrzebna jest równowaga. Musisz zapamiętać, że te metody są nieefektowne i powodują najczęściej efekt jojo. Znaczenie ma przede wszystkim dobrze zbilansowana dieta, najlepiej ułożona przez profesjonalnego dietetyka. Odpowiedni jadłospis ułożony przez takiego specjalistę powinien Ci zapewnić efekty wizualne w postaci mniejszych obwodów, ale także zdrowotne – dodając Ci sił i energii witalnej.

Zbilansowany posiłek to zawartość wszelkich niezbędnych elementów odżywczych dla naszego organizmu. Nie musisz się martwić też o szczegółowo wyliczone kalorie. Dużą rolę odgrywa tutaj jedzenie nieprzetworzone. Dlatego staraj się jeść 5 porcji różnych owoców i warzyw codziennie, z przewagą warzyw, chudego białka, produktów pełnoziarnistych takich jak zboża, płatki oraz pieczywo o wysokiej zawartości błonnika pokarmowego.

Regularne bieganie spala tłuszcz

Zdrowa dieta rzadko daje efekty, jeżeli stosujesz ją raz w tygodniu, a pozostałe dni to jedzenie pełne tłuszczy i cukru. Podobnie sytuacja wygląda z treningiem, jeżeli będziesz stosować go raz na jakiś czas nie da Ci jakiś spektakularnych efektów. Z tego powodu potrzebna tutaj jest regularność ćwiczeń. Jest to najważniejsza zasada pod względem budowania formy oraz odchudzania. Biegaj co najmniej 3-4 razy w tygodniu, a 2 pozostałe dni niech będą poświęcone na trening wzmacniający mięśnie. Tym sposobem nie tylko unikniesz ewentualnych kontuzji, ale też poprawi się również wygląd twojego ciała.

Bieganie szybkim sposobem na odchudzanie

Trening interwałowy polega na powtarzaniu dość szybkiego tempa na zmianę z wolnym. Jest świetną metodą na budowanie formy potrzebnej biegaczowi, a także skuteczne i spektakularne spalanie tkanki tłuszczowej. Myślę więc, że warto poświecić trochę czasu na przygotowanie się do biegania, aby później osiągać w tej dziedzinie znacznie lepsze wyniki. Porządne interwały możesz zrobić nawet w pół godziny. Taki trening będzie o wiele efektywniejszy niż godzina wolnego truchtu lub biegania w jednym tempie. Po około 2 kilometrach rozgrzewki spróbuj biegać 60 sekund szybkim stylem i tyle samo wolnym. To ćwiczenie powtórz 10 razy lub do momentu aż się zmęczysz. Czasem będziesz mógł zastosować nieco bardziej wymagający pod względem kondycji trening, przez co twoje bieganie będzie urozmaicone różnymi ćwiczeniami.

Bieganie – odchudzanie i zastrzyk energii

Będziesz nie tylko zdrowszy, silniejszy, ale też sprawniejszy. Sprzyjać temu będą treningi uzupełniające, takie jak ćwiczenia wzmacniające mięśnie. Niemniej jednak ważna jest tutaj siła biegowa, która możesz wyćwiczyć poprzez wieloskoki, skipy oraz podbiegi. Trening ten stosowany raz lub dwa razy w ciągu dwóch tygodni zrobi z Ciebie lepszego biegacza oraz usprawni przemianę materii, co zagwarantuje lepsze spalanie kalorii. Należy jednak pamiętać, że każda zmiana treningu może być doskonałym narzędziem do pobudzania nowych partii mięśni oraz wzmożenia intensywności ich pracy.

Bieganie i regeneracja sposobem na odchudzanie

Kiedy znajdziesz czas dla siebie postaraj się zadbać o jak najlepszą regenerację organizmu, poprzez odpowiednie wysypianie się. Jest to niezwykle ważne nie tylko pod względem treningu oraz postępów, które mogą przynieść, ale też pod względem budowania formy. Jak wiadomo duże niedobory snu przez dłuższy okres powodują wytwarzanie przez nasz organizm dużego stężenia kortyzolu, czyli hormonu stresu, co uniemożliwia skuteczne odchudzanie. Z tego powodu polecam znaleźć chwile, aby nieco wcześniej położyć się spać. Pomoże to też uniknąć napadów obżarstwa w nocy. Sen jest podstawową formą relaksu, ale świetna będzie też wizyta w saunie, jacuzzi, u masażysty, czy na basenie. Takie czynności nie tylko wpływają pozytywnie na nasz nastrój, ale także świetnie stymulują procesy regeneracyjne i odnowy. Przyczyniają się też do rzadszych myśli o jedzeniu, szczególnie słodkim oraz tłustym, co niekiedy jest metodą na ukojenie nerwów, a nie na zaspokojenie pustego żołądka.

Czytaj też: Chlorella i Spirulina przeciwko nadwadze

Bieganie naturalnym sposobem na odchudzanie? Poznaj opinie ekspertów!
5 (100%) 1 vote

Autor: Agnieszka

Trzydziestopięcioletnia żona i matka dwójki aktywnych dzieci.  Schudła 30 kg, po ciąży i zawalczyła o swoje marzenia. Dzisiaj nie tylko wygląda, ale też czuje się lepiej! Metodą prób i błędów doszła do wymarzonej wagi.  Kolejny sukces spotkał ją po tym, jak opowiedziała swoją historię na swoim blogu. Teraz nie tylko jej pasją jest aktywność fizyczna oraz zdrowe odżywianie, ale też recenzowanie suplementów diety i dawanie porad w tej kwestii.

Zobacz wysztkie posty autora Agnieszka →

2 Comments on “Bieganie naturalnym sposobem na odchudzanie? Poznaj opinie ekspertów!”

  1. Nie polecam biegania na samym poczatku odchudzania, bo gdy ktoś ma duża nadwagę ponad 25 kilo, to może to bardzo obciązać stawy i nawet zagrazac zdrowiu. Nie bez powodu zawsze mowi się “skonsultuj sie z lekarzem”

  2. – Dzisiaj biegamy
    – Znowu?
    – Tak znowu

    po pół roku
    – Biegamy dzisiaj?
    – Już rano biegałam

    Bieganie jest dobre na narzekanie! 😀

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.