Dieta zupowa – zupa doskonałą metodą na odchudzanie?

Dieta zupowa jest dość ciekawym planem żywieniowym dla osób, które chcą w ekspresowym tempie pozbyć się zbędnych kilogramów zdrową, redukcyjną metodą. Dieta daje Ci swobodę jedzenia, dlatego najadasz się do syta i nie głodujesz. Jednak znacznym ograniczeniem w tym przypadku jest typ przyjmowanych dań, ponieważ całe dietetyczne menu w tym przypadku bazuje na zupach warzywnych.

Dieta zupowa – jak wygląda zdrowa i urozmaicona?

Dlaczego diety odchudzające wymagają dużej wytrwałości? Większość osób rezygnuje z powodu zbyt wielkich wyrzeczeń żywieniowych, z którymi ciężko radzi sobie osoba z nadwagą lub otyłością. Jednak dieta zupowa jest całkiem inna, ponieważ nie ma ustalonego progu kaloryczności ani wielkości posiłków w ciągu dnia. Nie sprowadza też jadłospisu do 2-3 produktów. Z tego względu taka dieta jest całkiem niezłym rozwiązaniem dla tych osób, które borykają się z dość często doskwierającym im uczuciem głodu. Jeśli zastosujemy dietę zupową, możemy zjeść nawet 4-5 posiłków dziennie, a nie będą to wcale za małe porcje. W tym przypadku możemy sięgnąć po pyszną, sycącą zupę za każdym razem, gdy pojawi się apetyt. Ponadto obejdziemy się bez wyrzutów sumienia czy liczenia kalorii.

Dieta zupowa i jej główne zasady

Czym jest dieta zupowa? Menu w takim planie żywieniowym bazuje na zupach wykorzystujących przeróżne warzywa, w tym z: buraków, kapusty, pomidorów, cukinii, papryki, dyni, fasoli szparagowej, pieczarek, szpinaku, marchwi, selera, ogórków, ziemniaków itp. Do wyboru mamy ich bardzo wiele, więc możemy stworzyć przeróżne połączenia, ponieważ wszystko zależy od naszej inwencji twórczej, co uchroni nas od popadania w kulinarną monotonię. Jadłospis diety zupowej zwykle przedstawia zupy tradycyjne oraz zupy krem.

Pierwsza faza diety zupowej, która trwa około tygodnia polega na spożywaniu wyłącznie zup. Trzeba jednak pamiętać w tym czasie o potrzebie uzupełnienia białek, dlatego warto wypić jeden kubek chudego jogurtu naturalnego, mleka, kefiru, maślanki lub koktajlu warzywnego z chlorellą czy spiruliną dziennie. Druga faza diety zupowej trwa 2-4 tygodnie. Wprowadzamy wtedy powoli inne niskokaloryczne, wartościowe pokarmy takie jak twaróg, chuda szynka drobiowa, chude ryby, filet z piersi kurczaka oraz indyka, owoce, a także produkty pełnoziarniste.

Zobacz również: Ranking najlepszych spalaczy tłuszczu

Istotną częścią zupowej diety jest sposób przygotowania zup. Pierwsza faza opiera się tylko na gotowaniu zup z warzyw, bez dodatku mięsa, makaronów, grzanek, ryżu oraz kasza. Druga faza pozwala nam na gotowanie zup z dodatkiem chudego mięsa, a więc można pozwolić sobie też na dodatkowy makaron pełnoziarnisty, ryż lub kaszę.

Z naszego jadłospisu podczas przebiegu diety zupowej powinniśmy wyeliminować:

  • Śmietanę
  • Mąkę, zasmażkę
  • Smażoną cebulę
  • Boczek oraz kiełbasę
  • Gotowe mieszanki przyprawowe, kostki rosołowe

Możemy jednak zastosować w naszej zupie takie dodatki jak:

  • Chudy jogurt naturalny
  • Suszone zioła
  • Świeże zioła
  • Curry
  • Przyprawy korzenne
  • Paprykę ostrą i słodką
  • Pieprz
  • Sos sojowy i sól w niewielkich ilościach
  • Oliwę, ale w małych ilościach

Dieta zupowa – efekty stosowania

Wszelkie dania w diecie zupowej zawierają przede wszystkim warzywa, które są bogate w cenny błonnik pokarmowy, dlatego pozwalają one dość dobrze zaspokoić uczucie głodu na długi czas.

Czytaj też: Fibre Select – błonnik witalny idealny na odchudzanie

Stosując dietę zupową zauważysz, że Twoja przemiana materii ulegnie przyśpieszeniu, a ciało stopniowo się oczyści. Wyeliminowana zostanie też woda podskórna, a procesy trawienne ulegną znacznemu wyregulowaniu. Jest to spowodowane faktem, że zupy warzywne dostarczają bardzo mało kalorii, nawet gdy spożywamy je często i w stosunkowo dużych porcjach, a więc organizm będzie czerpać energię ze zmagazynowanych zapasów w postaci tkanki tłuszczowej.

Rezultatem diety zupowej będzie efektowne usprawnienie przemiany materii oraz spotęgowanie intensywności spalania tkanki tłuszczowej, co prowadzi do utraty 3-8 kg w ciągu tygodnia. Dobrze więc jest pamiętać, że pierwsza faza tej diety nie może trwać przez okres dłuższy niż 5-7 dni. Istnieje wtedy zwiększone ryzyko wystąpienia efektu jojo, a także doprowadzenia do niedoborów niezbędnych składników odżywczych w naszym organizmie.

Dieta zupowa – opinie stosujących

Dieta zupowa zbiera zupełnie przeróżne opinie, jednak przewagę mają tutaj te nacechowane pozytywnie. Jest to dieta, która dostarcza bardzo niewiele kalorii, dlatego prosto jest pozbyć się nieestetycznych fałdek i zbędnych kilogramów. Natomiast nie jest to plan żywieniowy, który polecany jest wszystkim osobom. Niektóre grono, które nie przepada za jedzeniem warzyw oraz zup jarzynowych może się czuć nieco znudzone jedzeniem przez tydzień tylko takiego rodzaju pokarmów, co będzie dla nich prawdziwą próbą wytrwałości. Jeżeli jednak kochasz wszelkiego typu warzywa, nie powinno być problemem wytrwanie na takiej diecie.

Czytaj też: Najlepsze tabletki na odchudzanie

 

Dieta zupowa – zupa doskonałą metodą na odchudzanie?
Rate this post

Autor: Agnieszka

Trzydziestopięcioletnia żona i matka dwójki aktywnych dzieci.  Schudła 30 kg, po ciąży i zawalczyła o swoje marzenia. Dzisiaj nie tylko wygląda, ale też czuje się lepiej! Metodą prób i błędów doszła do wymarzonej wagi.  Kolejny sukces spotkał ją po tym, jak opowiedziała swoją historię na swoim blogu. Teraz nie tylko jej pasją jest aktywność fizyczna oraz zdrowe odżywianie, ale też recenzowanie suplementów diety i dawanie porad w tej kwestii.

Zobacz wysztkie posty autora Agnieszka →

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.