Jak szybko schudnąć z brzucha? Przeczytaj ten artykuł!

Te partie ciała specyficzne. Praktycznie nie jest możliwe zredukowanie tkanki tłuszczowej tu do zera, a więc do końca nigdy nie pozbędziemy się nieestetycznych fałdek i oponek. Chcesz wiedzieć jak szybko schudnąć z brzucha i cieszyć się wymarzonymi mięśniami? Zapraszam serdecznie do przeczytania tych kilku porad. Wprowadzając je w swoje życie będziesz mógł/a zauważyć szybkie i spektakularne rezultaty!

Jak szybko schudnąć z brzucha? – ćwiczenia

Odchudzanie brzucha mus być bardzo efektywnie, a będzie takie, kiedy zadziałamy na zmagazynowany tłuszcz wielowarstwowo. Jednym z tych sposobów będzie regularny ruch fizyczny.
Najlepsze efekty osiągniemy, gdy połączymy trening aerobowy, a dla zaawansowanych trening interwałowy z typowymi ćwiczeniami na mięśnie brzucha. Takie ćwiczenia dobrze by było wykonywać około 4-5 razy w tygodniu. Należy pamiętać także, że aby organizm mógł zacząć spalać tkankę tłuszczową musi minąć 45 minut, a czasem nawet do godziny. Możliwości jest multum – jazda na rowerze, jogging, zumba, aerobik, pływanie czy sesje na obierku. To od nas zależy jaką aktywność fizyczną wybierzemy.

Bardzo polecam typowe ćwiczenia na fałdki brzucha:

  • Skrętoskłony
  • Wykroki z hantlami nad głową
  • Opuszczanie prostych nóg leżąc tyłem.
  • Skręt tułowia z obciążeniem w pozycji siedzącej.
  • Skłony boczne z hantlami w pozycji stojącej
  • Nożyce
  • Deska
  • Przyciąganie kolan do klatki piersiowej leżąc tyłem.
  • Brzuszki
  • Przyciąganie kolan do klatki piersiowej w zwisie swobodnym na drążku

Jak prawidłowo robić brzuszki?

Ćwiczenia typu brzuszki mogą być bardzo dobrym sposobem na osiągnięcie wymarzonego przez nas efektu płaskiego brzucha z pięknie wyrzeźbionymi mięśniami. Jest to jednak możliwe tylko, kiedy będziemy wykonywać je prawidłowo. Jak wygląda w takim razie sztuka robienia brzuszków?

Najpierw połóżmy się na plecach, ugnijmy kolana, a dłonie splećmy z tyłu głowy na wysokości naszych uszu. Górną partię pleców unosimy do góry, do okolicy łopatek. Podczas tego ruchu należy pamiętać, aby dolna część kręgosłupa – lędźwiowa nie była odrywana od maty lub podłogi. Brzuszki powinny być wykonywane nie do końca, co jest dosyć częstym błędem w ich wykonywaniu. W momencie uniesienia klatki piersiowej musimy postarać się wytrzymać chwilkę, a następne wrócić do pozycji wyjściowej. Wykonując to ćwiczenie należy skupić się wyłącznie na pracy mięśniami brzucha.

Jak pozbyć się brzucha? – Dieta

Wysoko konserwowana żywność, alkohol oraz produkty z dużą zawartością węglowodanów prostych są pełne pustych kalorii, a ich spożywanie rzutuje na wygląd naszej sylwetki, a w rezultacie ryzykujemy magazynowaniem się tkanki tłuszczowej i tzw. oponki.

Dieta skupiająca się na spalaniu zbędnego tłuszczu z brzucha powinna być zdecydowanie pozbawiona fast foodów, słodyczy, słonych przekąsek, chipsów, gotowych produktów, a także konserwowanych i przetworzonych wędlin, słodkich oraz gazowanych napojów czy alkoholu. Starajmy się także unikać produktów z białej mąki, które pozbawione są błonnika pokarmowego oraz tłustych mięs. Wybierając nabiał kierujmy się zawartością jego tłuszczu i wybierajmy np. Mleko 2%, twaróg chudy lub półtłusty.

Efektowne spalanie zbędnych kilogramów to nie tylko wybór pełnowartościowych produktów, ale również prawidłowe planowanie posiłków, najlepiej na cały tydzień. Nasz jadłospis powinien być bogaty w świeże owoce i warzywa, dużą ilość białka i produktów pełnoziarnistych. W ten sposób rozkręcimy naszą przemianę materii na cały dzień i wzmożemy intensywność spalania tłuszczy. Dlatego pamiętajmy o obfitym oraz bogatym w odpowiednie wartości odżywcze śniadaniu. W ciągu dnia powinniśmy zjeść jeszcze 4 lekkie i niskokaloryczne posiłki. Ważna też jest regularność ich spożywania – co 3 godziny, a w przypadku 4 posiłków dziennie – co 4 godziny.

Niezbędnym elementem odchudzania chyba wszystkich diet redukcyjnych jest przede wszystkim odpowiednie nawodnienie. Z tego względu powinniśmy pić około 1.5-3.5 l wody dziennie, pamiętając o dodatkowych porcjach wody podczas dużego wysiłku fizycznego.

Po jakie produkty sięgać, aby uzyskać efekt płaskiego brzucha?
  • Chudy nabiał – chude twarogi, jogurty naturalne, maślanki, kefiry
  • Płatki owsiane i otręby zbożowe.
  • Pieczywo, makarony, ryże i kasze pełnoziarniste
  • Jaja
  • Suszone owoce, ziarna, orzechy jako przekąski
  • Chude mięso – pierś z kurczaka, indyka, polędwica wołowa oraz wieprzowa.
  • Warzywa w formie surowej, gotowej lub pieczonej.
  • Owoce – Takie jak arbuz, cytrusy, jabłka, ananasy, gruszki, truskawki, porzeczki, jagody i maliny.
  • Przyprawy oraz zioła – czosnek, imbir, curry, koper, natka pietruszki, kurkuma, majeranek, gałka muszkatołowa, papryka chili czy cynamon.

Czytaj także: Sposób na płaski brzuch.

Jak schudnąć z brzucha? – Koktajle warzywno – owocowe

Zmiksowane za pomocą blendera warzywa i owoce regularnie spożywane, najlepiej codziennie – na drugie śniadanie albo kolacje są bardzo skuteczne podczas modelowania okolic brzucha. Są bardzo efektywną metodą na uregulowanie metabolizmu tłuszczów i procesów trawienia pokarmu. Dodatkowo dają długotrwałe poczucie sytości, dzięki wysokiej zawartości błonnika pokarmowego oraz powstrzymują nadmierne łaknienie. Mają działanie detoksykacyjne, czyli oczyszczające organizm z wszelkich toksyn i wspomagają spalanie tkanki tłuszczowej, co przyczynia się do mniejszych obwodów w talii.

W celu przygotowania takich koktajli mamy do dyspozycji praktycznie każdy rodzaj warzywa – selery, buraki, górki, pomidory, marchewki, brokuły, kalafiory, a także owoców gruszki, jabłka, grejpfruty, pomarańcze, banany, jeżyny, ananasy, mango oraz truskawki.

W mieszankach odchudzających cenna będzie też zielenina, która jest bogata w przeróżne właściwości odżywcze. Dlatego warto sięgać po natkę pietruszki, szpinak, jarmuż, kolendrę, bazylię, chlorellę i spirulinę w proszku. Niezbędne mogą okazać się również produkty błonnikowe, czyli nasiona, siemię lniane, błonnik, płatki owsiane czy otręby. Dodać możemy przyprawy, które wykazują działanie stabilizujące metabolizm i poprawiające trawienie – cynamon, curry, chili, imbir, kurkumę, gałkę muszkatołową czy kardamon.

Jak szybko schudnąć z brzucha? Przeczytaj ten artykuł!
5 (100%) 2 votes

Autor: Agnieszka

Trzydziestopięcioletnia żona i matka dwójki aktywnych dzieci.  Schudła 30 kg, po ciąży i zawalczyła o swoje marzenia. Dzisiaj nie tylko wygląda, ale też czuje się lepiej! Metodą prób i błędów doszła do wymarzonej wagi.  Kolejny sukces spotkał ją po tym, jak opowiedziała swoją historię na swoim blogu. Teraz nie tylko jej pasją jest aktywność fizyczna oraz zdrowe odżywianie, ale też recenzowanie suplementów diety i dawanie porad w tej kwestii.

Zobacz wysztkie posty autora Agnieszka →

3 Comments on “Jak szybko schudnąć z brzucha? Przeczytaj ten artykuł!”

  1. Najlepsze wyzwanie z moim brzuchem, było po ciąży z bliźniaczkami. Parę miesięcy mi to zajęło, zanim doszłam do formy sprzed tego okresu. Wydawało się niemożliwe. a jednak było możliwe. Poprostu trzeba uwierzyć w własne możliwości.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.