Jak szybko schudnąć z ud? Porady na problemowe partie ciała

Uda to najbardziej problematyczne miejsca, jeżeli chodzi o ciało kobiece. Jednak coraz częściej spotka się również mężczyzn, którzy pragną popracować nad tą partią, bardzo trudną do odpowiedniego wymodelowania.

Nie ma jednego rozwiązania na ten uporczywy problem. Na efekty upragnionej szczupłej sylwetki trzeba zapracować ciężką pracą, konsekwencją oraz wytrzymałością. Niezbędne do osiągnięcia naszego celu jest także prowadzenie zdrowego stylu życia. Dlatego powinniśmy zadbać o dobrze zbilansowaną dietę, odpowiednią do naszych potrzeb oraz specjalnie dobrany plan treningowy, który pomoże nam wprowadzić regularną aktywność fizyczną do naszego życia. Pomocna będzie także pewność siebie, przekonanie o własnych możliwościach, ale te czynniki łatwo jest nabyć w trakcie ćwiczeń, które będziemy wykonywać kilka razy w tygodniu.

Nie spoczywajmy na laurach. Zawsze, kiedy widzimy rezultaty traktujmy je jak naszą nagrodę za ciężki wysiłek, jaki w to włożyliśmy. W ten sposób nigdy nam nie zabraknie motywacji i samokontroli. Nawet gdy nie będzie efektów wizualnych widocznych na wadze lub w centymetrach będą one do zauważenia w psychicznie w stanie ducha walki o nowe, lepsze życie.

Jak schudnąć z ud? – Ćwiczenia

Na samym twoim początku przygody z odchudzaniem i ćwiczeniami może być nieco trudno. Nikt nie powiedział, że to będzie łatwe. Natomiast najważniejsze jest przekonanie o własnych umiejętnościach i możliwościach. Staraj się polubić ruch fizyczny. Niech to będzie po prostu spacer z psem, siłownia, rower czy zwykłe ćwiczenia fitness w domu. Odkryj siebie i swoja osobowość oraz zobacz co Ci najbardziej odpowiada. Jeżeli jesteś już osobą o trochę lepszej kondycji, przejdź do konkretnych ćwiczeń. Pięknie modelujące ciało oraz partie ud zawdzięcza się takim ćwiczeniom jak: pajacyki, nożyce, uniesienia nogi na jedną stronę, przysiady, które nie tylko wzmacniają mięśnie pupy, ale także ud oraz jaskółka. Trenerzy personalni oraz specjaliści zalecają, aby te ćwiczenia wykonywa w dwóch, trzech seriach po ok. 10 powtórzeń przez 1-3 min. Wraz ze wzrostem naszej kondycji, powinniśmy zwiększać ilość serii i powtórzeń.

Ciekawe i efektywne zestawy ćwiczeń na te partie ciała proponuje trenerka fitness Ewa Chodakowska, Mel B, Monika Kołakowska, Ania Lewandowska czy Marta Hennig. Najpopularniejszym programem ćwiczeń na wymodelowanie zgrabnych ud jest przede wszystkim Skapel, który zawiera ćwiczenia z odwodzeniem nóg w bok, uniesienia na stronę, wypady na nogę oraz przysiady z wyskokiem. Do ulubionych należą także Slim Fit, który został przygotowany między innymi z myślą o szczupłych udach oraz także Kick Fit, który zawiera wykopy nóg, co wzmacnia jednocześnie uda. Dzięki takim ćwiczeniom nie tylko poprawimy wygląd naszych nóg, ale także poczujemy znaczny przepływ szczęścia po zakończonym treningu. Te oraz inne darmowe ćwiczenia możesz znaleźć w Internecie.

Najważniejsze jest, aby nie przestawać i nieustannie poszukiwać motywacji do działania.

Jak schudnąć z ud i uwierzyć w swoje możliwości.

Najpopularniejszą metodą ćwiczeń jest wykonywanie ich w zaciszu domu. Takie rozwiązanie ma wiele zalet m.in. jest to oszczędność czasu i pieniędzy. Najlepiej sprawdzą się na początek proste ćwiczenia siłowo-aerobowe. Wybierzmy program ćwiczeń dla początkujących i stopniowo regulujmy stopień zaawansowania wykonywanych ćwiczeń, w takich sposób, aby ciągle popychać się do granic możliwości, ale nie zniechęcać się. Kiedy nasza kondycja fizyczna ulegnie znacznej poprawie przejdźmy do ćwiczeń z obciążeniem. W tym celu przydatne będą obciążniki na kostki lub po prostu butelka wody.

Zaleca się to, ponieważ z czasem nasze mięśnie przyzwyczajają się do wykonywanych przez nas ćwiczeń. Jednak, aby utrzymać efekty naszej pracy i rozwijać się w tej dziedzinie, niezbędny jest rozwój przede wszystkim naszej masy mięśniowej.

Dlaczego warto schudnąć z ud?

Świetnym sposobem na jednoczesną utratę dużej ilości tkanki tłuszczowej, wzmocnienie mięśni, a tym samym wymodelowanie ciała jest połączenie tych dwóch treningów. Co, jednak kiedy osoba początkująca nie ma siły zrobić nawet połowy ćwiczeń? Niech zrobi tyle ile potrafi, nawet jeżeli ma to być 5 min ćwiczeń w pierwszym tygodniu, a w następnym 10. Będzie to ogromny sukces, z którego powinna być bardzo dumna. Gdy zacznie prowadzić taki aktywny tryb życia, ciało to zapamięta i z każdy następnym razem będzie ta osoba chciała wraca to tego ćwiczenia. Dzieje się to za sprawą serotoniny, której poziom wzrasta po wysiłku fizycznym, dlatego jesteśmy szczęśliwsi. Poziom hormonu szczęścia i jego większa ilość mają też bardzo dobry wpływ nie tylko ze względu na samopoczucie, ale także usprawniając metabolizm. Podczas częstej aktywności zmniejsza się ryzyko chorób serca, przyśpiesza oddech i poprawia się wydolność.

Ciekawą alternatywą są również ćwiczenia interwałowe, czyli bardzo szybkie intensywne treningi, które spalają kalorie nawet po zakończeniu ich. Jak ostatnie badania potwierdzają: spalanie kalorii dzięki intensywnym, ale krótkim treningom jest lepsze i bardziej efektowne w zrzucaniu zbędnej masy. Kalorie po takim treningu spalamy do 24 h, a niektóre źródła potwierdziły przyśpieszenie pracy przemiany materii nawet do 48 h.

Dieta, a szczupłe uda

Odpowiednia dobrze zbilansowana dieta jest podstawą do utrzymania zdrowej sylwetki. Najlepiej, aby taki jadłospis był przygotowywany przez dietetyka, szczególnie jeśli mamy dużą nadwagę lub otyłość. W tym przypadku wymaga to ustalenia nowych nawyków żywieniowych, o których powinien poinformować nas ten specjalista.

Możemy jednak zacząć stopniowo od zmieniania nawyków poprzez ograniczenie stopniowo cukru, alkoholu, spożycia soli (zalecana dzienna porcja to ok. 1 łyżka dziennie), gazowanych i słodzonych napoi. Najlepiej będzie wybierać zdrowe jak najmniej przetworzone i niezawierające konserwantów produkty.

Szczególną uwagę zwróć na ilość spożywanych składników odżywczych takich jak białek, tłuszczy, cholesterolu i węglowodanów. Odpowiednio dobrane pomogą zachować balans kaloryczny w diecie.

W celu pozbycia się opuchlizny i gromadzącej się wody w organizmie możemy zastosować zioła, które będą naturalnymi suplementami diety. Świetnie się sprawdzą opisywane przeze mnie tutaj. Zadziałają antyoksydacyjne, czyli oczyszczająco z wszelkich szkodliwych toksyn i pomogą usunąć nadmiar wody z organizmu, który przyczynia się do powstawania cellulitu, utrudniającego osiągnięcie smukłych ud. Dlatego nie należy przekraczać dziennej dawki soli oraz zadbać o prawidłowe nawodnienie (1.5-2 l płynów dziennie).

Warto również wybierać chude mięso takie jak pierś z indyka lub kurczaka. Ponadto jeść dużą ilość nabiału oraz ryby, które powinno się spożywać przynajmniej 3 razy tygodniowo. Nie rezygnujmy z ziemniaków – pomimo że mają dużo skrobi powinny być spożywane co jakiś czas. Mają bardzo dużo witaminy C i stosunkowo mało kalorii. Zaleca się spożywać także kasze i pełnoziarniste makarony, ryże oraz pieczywo, które mają dużą zawartość błonnika pokarmowego, zapewniając uczucie sytości czy zapobiegając zaparciom. Przyczynia się to do komfortu wykonywanych ćwiczeń.

Suplementacja

Warto pamiętać, aby wspomagać pracę swojego ciała odpowiednimi suplementami diety. Dlatego można się zaopatrzyć w różne witaminy i minerały, niezbędne podczas diety redukcyjnej. Ciekawym rozwiązaniem będzie też stosowanie ekstraktów z guarany, zielonej herbaty, kawy, mango, młodego zielonego jęczmienia oraz jagód acai. Nie tylko przyśpieszają przemianę materii i czas osiągnięcia wymarzonej figury, ale także hamują apetyt, powstrzymując podjadanie. Dodadzą energii do ćwiczeń i wspomogą regulację ciepłoty ciała.

Jak szybko schudnąć z ud? Porady na problemowe partie ciała
4.8 (96.67%) 6 votes

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.