Ocet jabłkowy – sprawdzony i naturalny sposób na odchudzanie?

Ocet jabłkowy jest roztworem otrzymywanym w procesie fermentowania jabłek. Pod względem cech może się wydawać podobny do octu spirytusowego, ale w porównaniu do niego wykazuje działanie korzystne dla organizmu. Ocet jabłkowy zyskuje sławę pośród wielu odchudzających się, którzy marzą o smukłej sylwetce. Czy faktycznie ocet jabłkowy jest dużym wsparciem podczas odchudzania? Jak go stosować?

Co to jest ocet jabłkowy?

Jest to płyn koloru bursztynowego, powstały w wyniku kompozycji soku, cydru, rozgniecionych jabłek oraz drożdży, dzięki czemu składniki ulegają fermentacji, a w jej wyniku uzyskuje się alkohol. Później dodawane są bakterie, które powodują transformację alkoholu w kwas octowy. Jest to główna substancja aktywna, a końcowy produkt ma zawartość dobrych bakterii, enzymów czy aminokwasów. Ważne są tutaj także polifenole, które działają silnie antyoksydacyjne, czyli oczyszczająco oraz przeciwstarzeniowo, ale również pektyny, witaminy A, B, C, E, potas, magnez, wapń, miedź i fosfor.

Ocet jabłkowy ma niewiele kalorii. Jedna łyżka tej substancji to zaledwie 3 kcal. Dodatkowo w porównaniu do octu spirytusowego ma odczyn nieco alkaliczny, dzięki czemu nie zakwasza organizmu, a to korzystnie wpływa na kwasowo-zasadową gospodarkę organizmu.

Jakie właściwości ma ocet jabłkowy?

Jednym z najważniejszych właściwości prozdrowotnych jest regulacja poziomu glukozy we krwi oraz poziomu cholesterolu, a tym samym trójglicerydów. Przyczynia się to do zminimalizowania ryzyka wystąpienia chorób układu sercowo-naczyniowego takich jak zawał serca lub udar mózgu.

Znaczna większość specjalistów w dziedzinie dietetyki potwierdza fakt, że ocet jabłkowy normalizuje nadciśnienie tętnicze, jednak wykazały to badania przeprowadzone na zwierzętach. Bardzo wysokie prawdopodobieństwo jest też działania antynowotworowego. Wynika to z powodu silnych oddziaływań polifenoli, które powstrzymują rozwój oraz namnażanie się wolnych rodników.

Ma również działanie eliminujące wszelkie bakterie. Z tego względu coraz częściej znajduje zastosowanie w dezynfekcji i jest nieocenionym wsparciem podczas leczenia grzybicy i innych chorób skóry, zapalenia gardła, uszu, stawów oraz zatok. Ma zastosowanie łagodzące bóle mięśni, stanów, gardła czy ucha, dlatego okłady z octu wykorzystuje się w tych dolegliwościach.

Ocet jabłkowy – Zastosowanie go w życiu codziennym

Dzięki działaniu antybakteryjnemu używa się go do hamowania rozwoju bakterii E Coli, które psują jedzenie. Z tej przyczyny używany jest do konserwacji żywności. Takie właściwości octu jabłkowego sprawiają, że chętnie wykorzystuje się go też jako produkt do higieny osobistej, w pielęgnacji włosów, skóry, uzębienia. Niezbędny jest też jako środek czyszczący w każdej łazience czy kuchni. Takie właściwości octu jabłkowego cenne są dla osób, prowadzących zdrowy i oszczędny tryb życia.

Ocet jabłkowy – odchudzanie

Kuracja odchudzająca  polega na spożywaniu rozmieszanego octu jabłkowego z wodą przed głównymi posiłkami. Ma to na celu pozbycie się nadprogramowych kilogramów. Ta metoda cieszy się bardzo dużym zainteresowaniem w ostatnim czasie. Badania wykazały, że pice octu jabłkowego daje poczucie długotrwałej sytości, a to przyczynia się do spożywania znacznie mniejszych porcji jedzenia i dostarczanych wraz z nim kalorii. Efektem tego jest spadek masy ciała. Nie ma też wątpliwości, że osoby cierpiące na niepohamowany apetyt, szczególnie na słodycze oraz fast-foody powinny regularnie stosować ocet jabłkowy, co będzie lepszym sposobem na odchudzanie niż przyjmowanie różnego rodzaju medykamentów.

Ocet jabłkowy świetnie też działa oczyszczająco, likwidując wszelkie toksyny i substancje szkodliwe z organizmu. Skutkiem tego jest też sprawniejszy proces odchudzania. Ponadto ma właściwości stymulujące wytwarzanie enzymów trawiennych, co sprawia, że lepsza jest przemiana materii. Usprawniająca procesy trawienia pokarmów oraz normalizująca poziom cholesterolu pektyna, a także inne substancje zawarte w occie jabłkowym łagodzą dolegliwości trawienne. Przyczyniają się także do regulacji poziomu cukru w krwi, lepszej detoksykacji organizmu oraz szybszego metabolizmu.

Jak stosować ocet jabłkowy na odchudzanie?

Ocet jabłkowy jako preparat jest bezpieczny i nie wywołuje żadnych działań niepożądanych przy właściwym stosowaniu. Aby przeprowadzić kuracje odchudzają tym produktem trzeba przygotować roztwór wodny z łyżką octu jabłkowego oraz szklanką wody i pić taki napój około 30 minut przed planowanym śniadaniem, obiadem lub kolacją.

Nie zaleca się przekraczanie stężenia lub ilości takiego roztworu, ponieważ może to podrażnić śluzówkę żołądka, co zwiększa ryzyko wrzodów żołądka albo odwapnienia kości.

Przepis na ocet jabłkowy
  • 1 kg jabłek
  • 1 l wody
  • 20 dkg drożdży
  • 10 dkg cukru
  • Kromkę razowego chleba

Sposób przygotowania:

Należy obrać jabłka, zetrzeć je na tarce lub użyć sokowirówki. Pozostałą masę przełożyć do naczynia, do którego dodamy wodę, 10 dkg cukru, drożdże i kawałek chleba. Wszystko to przykrywamy gazą i zostawiamy na dziesięć dni.

Ocet jabłkowy – opinie o stosowaniu

Opinie są podzielone tak jak w kwestii suplementów diety. Jedni chwalą go za niezwykłą efektywność, a inna grupa twierdzi, że nie ma żadnych efektów. Pośród zwolenników mnożna znaleźć tych, którzy uważają, że lepszy jest ocet w płynie kupiony bądź sporządzony w domu, a także stosujących ocet jabłkowy w tabletkach.

Podobnie jak w przypadku innych metod na odchudzanie, żaden preparat nie będzie wystarczająco skuteczny, dopóki nie połączy się suplementacji ze zdrową, dobrze zbilansowana dietą oraz regularnymi ćwiczeniami.

Czytaj też: Chlorella i Spirulina

Ocet jabłkowy – sprawdzony i naturalny sposób na odchudzanie?
5 (100%) 1 vote

Autor: Agnieszka

Trzydziestopięcioletnia żona i matka dwójki aktywnych dzieci.  Schudła 30 kg, po ciąży i zawalczyła o swoje marzenia. Dzisiaj nie tylko wygląda, ale też czuje się lepiej! Metodą prób i błędów doszła do wymarzonej wagi.  Kolejny sukces spotkał ją po tym, jak opowiedziała swoją historię na swoim blogu. Teraz nie tylko jej pasją jest aktywność fizyczna oraz zdrowe odżywianie, ale też recenzowanie suplementów diety i dawanie porad w tej kwestii.

Zobacz wysztkie posty autora Agnieszka →

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.