Poznaj prosty sposób na płaski brzuch

Smukła i wymodelowana figura to spełnienie marzeń tysięcy kobiet, a także mężczyzn. Nie jest to wyłącznie kwestia własnych poglądów, ale ogólnego zdrowia czy lepszego samopoczucia. Dosyć częstym problemem obu płci jest tak zwana oponka, czyli tkanka tłuszczowa na brzuchu. Nie musimy żyć z nią do końca życia, ponieważ wystarczy odrobina wysiłku, aby zredukować te niedoskonałości. Potrzeba jedynie kontroli nad samym sobą, systematyczności czy zaangażowania, co zapewni nam bezproblemowe pozbycie się nadprogramowych kilogramów i przybliży osiągnięcie celu.

Płaski brzuch – odpowiednia dieta

Jak powszechnie wiadomo proces odchudzania zaczyna się od naszego żywienia. Dlatego musimy zachować pewną równowagę. Nie przesadzajmy ze zbyt restrykcyjnymi dietami, drastyczne ograniczanie kalorii nie pomoże, a wręcz zaszkodzi. Głodząc się możemy spowolnić naszą przemianę materii, ryzykując wyniszczeniem organizmu.

Dlatego, aby uzyskać efekt płaskiego brzucha, należy wprowadzić kilka podstawowych zasad:

  • Dobór odpowiednich produktów. – Każda dieta odchudzająca, w tym ta, powinna zawierać przede wszystkim chudy nabiał, wszelkie produkty zbożowe oraz pełnoziarniste, płatki, otręby, nasiona, pestki, zioła, orzechy i przyprawy, przyśpieszające nasz metabolizm.
  • Należy sięgać po wszystkie probiotyki w tym jogurty naturalne, które pomogą wyregulować pracę jelit i będą zapobiegać wzdęciom. Jest to bardzo ważne, aby nie dokuczały nam żadne dolegliwości podczas ćwiczeń na płaski brzuch. Unikniemy wtedy uczucia dyskomfortu lub ciężkości, co gwarantuje pełne skupienie podczas wykonywanego treningu. Warto też zwrócić uwagę na wszystkie produkty podkręcające nasz metabolizm. Będą to wszystkie warzywa, szczególnie te zielone, które usprawnią procesy metaboliczne organizmu i zagwarantują intensywne spalanie z niego tłuszczu, co przyczyni się jednocześnie do detoksykacji, czyli oczyszczania z wszelkich toksyn czy szkodliwych produktów przemiany materii. Produkty takie zawierają też dużą ilość błonnika pokarmowego, który daje długotrwałe uczucie sytości, likwidując chęć podjadania między posiłkami i powstrzymując nadmierne łaknienie.
  • Nie należy zapominać także o przyprawach takich jak: bazylia, cynamon, imbir, kardamon, pieprz cayenne oraz gałka muszkatołowa, które należą do cennego grona spalaczy tłuszczu.
  • Unikajmy też wszystkich potraw wzdymających, które także przyczynią się do trudności w wykonywaniu ćwiczeń na tą partię ciała: kiszonej kapusty, surowego kalafiora, brukselki, brokułów, kalarepy. Poleca się także zamiast smażenia, gotowanie ich na parze, pieczenie bądź grillowanie. Słodycze zamienimy na zdrowsze przekąski w postaci świeżych lub suszonych owoców, surowych warzyw i zielonych koktajli warzywnych.

Czytaj też: Jak schudnąć z brzucha?

Metodą na płaski brzuch będzie także opanowanie nowych zdrowych zasad żywienia

 

  • Istotny jest nie tylko wybór odpowiednich składników w menu oraz sposób przygotowywania, ale także czas spędzony na spożywaniu jedzenia – powinien być dobry jakościowo. Co to oznacza? Podchodząc rygorystycznie do nowo wprowadzonych zasad poczujemy się znacznie lepiej, a także zauważymy efekty wizualne w naszych obwodach. Musimy nauczyć się także spożywać posiłki w miarę regularnie, o podobnych porach. Lepiej jeść 4-5 lżejszych niż 2 obfite i unikać przejadania się południu oraz wieczorem.
  • Dobrym początkiem dnia będzie zjedzenie porządnego pierwszego śniadania. Może to być kanapka z pełnoziarnistego chleb z pomidorem, płatki owsiane, jogurt naturalny z bakaliami. Będzie to znakomita szansa na rozkręcenie metabolizmu na cały dzień i zapobiegnięcie wzdęciom lub zaparciom.
  • Drugie śniadanie może wystąpić w postaci pysznego koktajlu owocowego lub warzywnego. Natomiast obiad to drugi najważniejszy posiłek w ciągu dnia, zaraz po śniadaniu i powinno się go jadać nie później niż koło 14-stej godziny. Wraz z upływem dnia procesy metaboliczne ulegają spowolnieniu. Zupa jarzynowa, filet drobiowy czy surówka powinny zaspokoić głód i na pewno od nich nie przytyjemy.
  • Kolacja powinna być lekka. Szczególnie polecam duszone warzywa, kanapkę z chudą wędliną, ryż na mleku z owocami czy jaglankę. Zaleca się zjeść taką kolację nie później niż 2 godziny przed planowanym snem.
  • Dbajmy o prawidłowe nawodnienie, powinno to być ok. 2 l wody dziennie, ale osoby aktywne fizycznie muszą jej dostarczać więcej swojemu organizmowi, ponieważ jest ona wydalana z potem. Polecam herbaty zielone, owocowe, napary ziołowe, które pomogą oczyścić organizm z różnych toksyn i szkodliwych substancji, a także wspomogą trawienie pokarmów. Połączenie tego elementu ze spożywaniem produktów wzmagających intensywność metabolizmu będzie skuteczne w walce o wymarzony płaski brzuch. Dlatego w swojej diecie pamiętajmy też o dużej zawartości owoców i warzyw, bogatych w błonnik pokarmowy i przypraw podnoszących termogenezę ciała.

Ćwiczenia na płaski brzuch

Sekret osiągnięcia szczupłej tali, jak i całej sylwetki tkwi w tym, że potrzebna nam jest jak największa aktywność fizyczna. Ważniejsza będzie systematyczność niż rodzaj ruchu. Najlepiej opracować sobie indywidualny plan ćwiczeń, który będzie dopasowany do naszych indywidualnych potrzeb. Mamy wiele możliwości aktywności fizycznej takich jak jazda na rowerze, bieganie, pływanie, aerobik, trening na siłowni.

Taki trening możemy uzupełnić o typowe ćwiczenia na brzuch. Brzuszki polegają na unoszeniu górnej partii pleców, a dokładniej łopatek w pozycji leżącej, przy jednoczesnych ugięciach kolanami.
Bardzo przydatne ćwiczenia na osiągnięcie płaskiego brzucha to także skrętoskłony, przyciąganie kolan do klatki piersiowej w pozycji leżącej tyłem, skłony w bok z obciążeniem, opuszczanie prostych nóg w pozycji na plecach, a nawet przyciąganie kolan do klatki piersiowej w zwisie swobodnym na drążku.

Specjalnie dostosowany plan treningowy do swoich potrzeb możesz opracować sam lub zapytać trenera fitness. W przypadku pozbywania się nadmiaru tkanki tłuszczowej najlepszą kompozycją jest trening aerobowy, w przypadku osób zaawansowanych interwałowy z konkretnymi ćwiczeniami wzmacniającymi mięśnie brzucha. Najważniejszą są jednak tutaj regularność wykonywania tych ćwiczeń, a dopiero później intensywność tych treningów.

Poznaj prosty sposób na płaski brzuch
4.8 (95%) 4 votes

Autor: Agnieszka

Trzydziestopięcioletnia żona i matka dwójki aktywnych dzieci.  Schudła 30 kg, po ciąży i zawalczyła o swoje marzenia. Dzisiaj nie tylko wygląda, ale też czuje się lepiej! Metodą prób i błędów doszła do wymarzonej wagi.  Kolejny sukces spotkał ją po tym, jak opowiedziała swoją historię na swoim blogu. Teraz nie tylko jej pasją jest aktywność fizyczna oraz zdrowe odżywianie, ale też recenzowanie suplementów diety i dawanie porad w tej kwestii.

Zobacz wysztkie posty autora Agnieszka →

5 Comments on “Poznaj prosty sposób na płaski brzuch”

  1. Brzuch jest najprościej, ale i najtrudniej wyrzeźbić. Ja osobiście lubię ćwiczyć mięśnie brzucha, za to moja przyjacielska nienawidzi ;p

  2. Bo treningu na brzuch uwielbiam pic koktajl czekoladowy typu Choco Lite albo Diet Lite, bo zawiera duże ilości białka.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.